Átlépték a határt, már 200 forint felett járnak a Mizo ízesített tejtermékei. 

Az Origo a minap közölt összeállítást arról, hogy jelentős felfutás előtt van az ízesített tejek piaca.

"Az ízesített tejitalok kínálata még viszonylag szegényes, forgalmuk a tejéhez képest alacsony, iparági szakértők szerint mégis robbanásszerű növekedés előtt állnak. A tejtermékeket csomagoló Tetra Pak globális előrejelzése szerint az ízesített tej fogyasztása a következő években legalább kétszer olyan gyorsan nő majd, mint a tejé, és háromszor akkora sebességgel, mint az üdítőké" - áll a cikkben, amelyből kiderül az is, hogy meglehetősen szép profitot termelnek ezek a termékek a gyártóknak, köztük a Mizónak. 

A madártej és kávé ízesítésű, 450 grammos tej a korábbi hónapokban több élelmiszerláncban jellemzően 200 alatti áron volt kapható. Kedden reggel a Budafoki úti CBA-ban a madártejes már 225 forint volt, a kávés pedig 215. A CBA webshopjában a termékcsalád tagjai (epres, tejkaramellás, bodzás) 209 forintba kerülnek. A Tesco pedig 219 forintért adja őket. 

Úgy fest tehát, hogy elindult a drágulás, ami az alapanyag áremelkedésével nemigen magyarázható, mivel a sima tejek áránál nem következett be 10 százalékos áremelkedés.